31 Ocak 2020 Cuma

Bloğuma Başlarken




Öncelikle hepimiz için hayırlı, uğurlu, kıdemli olsun demek isterim. Allah (CC) utandırmasın ve vatanımıza, milletimize faydalı olmasını nasip etsin. 

Bir blog oluşturmaya karar verdiğimde, yazabilecek çok fazla şeyin olduğunu fark ettim. Özel ilgi alanım olan savunma ve havacılık teknolojileri üzerine yazılar yazabilirdim. Veya strateji ve askeri tarih konusunu önceleyebilirdim. Yirmi yılı aklın süredir tespit ettiğim ve hala etkin çözümler üretilmediğini gördüğüm konularda, inovasyon önerilerine öncelik veren bir yapı benimseyebilirdim. Ya da edebiyat ve sanat alanında yaptığım çeşitli çalışmaları sizlerle paylaşmak için bir platform olarak kullanabilirdim bloğumu.  Belki de 1995 yılından beri ekmeğimi kazandığım bilgi ve iletişim teknolojileri sektörüne dair, bu sektörün geleceğine ve dönüşümüne ışık tutan, gençler için faydalı bir bilgi birikimini yaratmayı da hedefleyebilirdim. Ayrıca arşivime ve geçmiş yazılarımın çeşitliliğine bakınca kafam daha da karıştı. Bunun gibi düşünceler aklımda koştururken, şu gerçeği fark ettim. Bir yerlerden başlamak gerekiyor ki yol alabilelim.

Bu nedenledir ki bloğumda şimdilik şu konuları yazmaya karar verdim. Hava kuvvetleri ve geleceğin hava harbi, hava savunma sistemleri, bularla alakalı alt sistemler ve füzeler… 

Daha dar ve çerçevesi net çizilmiş bir başlangıç yaparken en büyük ikilemim, gerçekten faydalı olacağına inandığım deniz kuvvetleri, donanmamız ve geleceğin deniz harbi hususundaki düşüncelerimi bloğuma aktarıp aktarmamak oldu. Şimdilik kaydıyla bu husustan vazgeçtiğimi söyleyebilirim. Çünkü önereceğim inovasyonlar ve gerektireceği yapısal değişimler, ülkemizin kullanıcı ve ilgilileri nezdinde karşılık bulma ihtimali oldukça zor olan şeylerdi. Elbette dünya donanmaları bunlardan faydalanır ve benimseyebilirdi. Ki bu durumu daha önce de yaşadım. Fakat iç sesimi dinlediğimde şimdilik bu hususta bir şeyler yazmamanın daha doğru olacağına karar verdim.

Elbette yazmak, sadece yazar için düşünüldüğünde dahi başlı başına somut getirileri olan bir süreçtir. Ama elbette bu bloğumla sizin ilgi ve alakanızı çekmeyi de hedefliyorum. Bu nedenle yazılarımı sosyal medyada paylaşır, yorum, öneri ve eleştirilerinizi esirgemezseniz sevinirim. Bu yüzden ilginizi çekecek konularla başlamayı uygun gördüm. İlk olarak şu soruya yanıt arayacak bir yazı dizisiyle karşılaşacaksınız:  Bize yeni savaş uçakları lazım mı? Hatta bu uçaklar yeni bir tip mi sahip olmalı?..

Yakında görüşmek üzere. Saygıyla, sağlıcakla, afiyetle ve muhabbetle kalasınız.

Aybars MERİÇ – Savtegra

3 yorum:

  1. blog yazılarınız çok güzel ve farklı bizi farklı bir şekilde düşünmeye sevk ediyor, eleştirel bir bakış olmadan teknoloji olmuyor. hayırlı olsun
    cem mehmet baydur

    YanıtlaSil
  2. Gambling as a form of risk in the gambling world | DRMCD
    It means 이천 출장샵 that if you gamble, you can win big. The goal 정읍 출장마사지 is to become wealthy. This is 태백 출장마사지 exactly what you need to be 태백 출장안마 doing in order to earn 광주 출장마사지 your living.

    YanıtlaSil

Yeni Tip Savaş Uçağı Program Önerilerine Veda

Bildiğiniz üzere bloğumda bir süredir hava kuvvetlerimiz için alternatif savaş uçakları konusunu işliyordum. Bu hususta epey makale konu...